diumenge, 18 de març del 2018

Introspecció

És fotut quan no saps sobre que escriure. T’asseus com cada cap de setmana a la terrassa, mirant el mar, la tassa del cafè a taula, l’agradable sol del matí enlluernant-te, connectat a Spotify i amb el gosset, que ja té una edat, estirat al teu costat. I res, no trobes res que et motivi, que desperti aquell clic que fa brollar del cervell tota una cascada de sentiments i de coses a dir, que al moment es convertiran en paraules teclejades a l’ordinador.

Aquesta setmana podria fer una excepció i passar d’escriure. Podria tancar la tapa del portàtil i anar-me’n al gimnàs, segur que encara arribaria a la classe de spinning, una bona suada sense maldecaps em resulta temptadora ara mateix. Però hi ha alguna cosa que m’obliga, aquell puntet d’orgull, d’autoexigència, de superació, d’assumir el repte, que se’m fa irresistible: el propi fet de no saber sobre que escriure m’obliga a fer-ho de forma indefugible. Ara me’n adono que probablement aquest tret de personalitat és també el responsable de què avui no sàpiga de què escriure. Probablement, no em sento motivat perquè ara mateix no tinc reptes al davant lo suficientment engrescadors o difícils. També podria ser frustració. Ningú és prou Superman, al menys al món que jo conec, ni té els superpoders necessaris per a superar amb èxit aclaparador tots els reptes entomats. Ara que hi penso, doncs sí, resulta que de fracassos en vaig prou ben servit. Es diu que el nostre cervell ens protegeix amagant els fracassos ben fons de tal manera que recordem només els èxits. Doncs bé, crec que tinc una tara, jo diria que acostumo a oblidar molt més els èxits que els fracassos. Es probable que aquest fet generi insatisfacció, però de ben segur és profilàctic i evita caure en l’arrogància i el narcisisme.

Ara ho veig, aquest desequilibri entre la interiorització de l’èxit i el fracàs pot generar frustració que només és pot vèncer amb nous reptes, com més difícils millor. Doncs caldrà buscar-los.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada